Verwaltung

Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten oikeudesta allekirjoittaa EU:n kansalaisuutta koskeva eurooppalainen kansalaisaloite brexitin jälkeen

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomus koskee käynnissä olevaa eurooppalaista kansalaisaloitetta ”Permanent European Union Citizenship”, johon kerätään parhaillaan allekirjoituksia. Vetoomuksen esittäjä on huolissaan siitä, että brexitin jälkeen monet Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaiset eivät enää voi allekirjoittaa kansalaisaloitetta ja heidät suljetaan aloitteen ulkopuolelle, mikä voisi suoraan vaikuttaa heidän oikeuksiinsa EU:n kansalaisina. Vetoomuksen esittäjän mukaan komissio on jo vahvistanut, ettei niiden Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten allekirjoituksia, jotka ovat tukeneet tätä kansalaisaloitetta ennen Yhdistyneen kuningaskunnan EU-eroa, oteta enää huomioon eron jälkeen. Vetoomuksen esittäjä kehottaa Euroopan parlamenttia tarkastelemaan asiaa ja toimimaan sen puolesta, että EU:n kansalaisuus ja siihen liittyvät oikeudet säilyvät tasavertaisesti kaikilla EU:n kansalaisilla.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra