Verwaltung

Over het recht van Britse burgers om het EBI over het EU-burgerschap na de brexit te ondertekenen

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Het verzoekschrift betreft het lopende Europees burgerinitiatief "Permanent Europees burgerschap", waarvoor momenteel nog handtekeningen worden verzameld. Indiener maakt zich zorgen over het feit dat veel Britse onderdanen het EBI na de brexit niet meer zullen kunnen ondertekenen en zullen worden uitgesloten van een initiatief dat directe gevolgen kan hebben voor hun rechten als EU-onderdanen. Volgens indiener heeft de Europese Commissie al bevestigd dat de handtekeningen van Britse burgers die dit EBI voorafgaand aan de terugtrekking van het VK uit de EU hebben gesteund, niet langer zullen meetellen na de terugtrekking. Indiener verzoekt het Europees Parlement hier rekening mee te houden en zich in te zetten om het EU-burgerschap en de bijbehorende rechten voor alle EU-burgers gelijk te houden.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra