Verwaltung

Om britiske borgeres ret til at underskrive et europæisk borgerinitiativ efter Brexit

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andragendet vedrører det europæiske borgerinitiativ om et "permanent EU-borgerskab", som i øjeblikket er åbent for underskrifter. Andrageren er bekymret over, at mange britiske statsborgere efter Brexit ikke længere vil være i stand til at underskrive det europæiske borgerinitiativ og vil blive udelukket fra et initiativ, som potentielt kan have direkte konsekvenser for deres rettigheder som EU-borgere. Ifølge andrageren har Kommissionen allerede bekræftet, at underskrifter fra britiske statsborgere, der kan have støttet dette borgerinitiativ forud for Det Forenede Kongeriges udtræden af EU, ikke længere vil tælle efter tilbagetrækningen. Andrageren opfordrer Europa-Parlamentet til at overveje disse spørgsmål og til at gøre en indsats for at opretholde EU-borgerskabet og de dermed forbundne rettigheder for alle EU-borgere på lige fod.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra