Bildung

Videovalvonnasta lasten ja vanhusten hyväksikäytön ehkäisemiseksi

Alberto Cirio
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä kertoo olevansa huolissaan Italiassa lastentarhoissa ja vanhainkodeissa tapahtuneista useista kaltoinkohteluun ja hyväksikäyttöön liittyneistä välikohtauksista. Vetoomuksen esittäjä uskoo, että videovalvontajärjestelmien asentaminen näihin laitoksiin auttaisi suuresti ehkäisemään erityisen haavoittuvassa asemassa olevien henkilöiden kaltoinkohtelua ja hyväksikäyttöä, ja hän vaatii siksi Euroopan parlamenttia pyrkimään muuttamaan henkilötietojen suojelusta annettua asetusta (EU) 2016/679 siten, että siihen sisällytettäisiin erityisiä lastentarhoja ja vanhainkoteja koskevia vapautuksia. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että lasten ja vanhusten kaltaisten haavoittuvassa asemassa olevien henkilöiden fyysisen ja henkisen koskemattomuuden olisi oltava yksityisyyden suojelua tärkeämpää.

Thank you for your support, Alberto Cirio