Bildung

Over camerabewaking om misbruik van kinderen en ouderen te voorkomen

Alberto Cirio
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener uit zijn bezorgdheid over de vele gevallen van mishandeling en misbruik in Italiaanse kinderdagverblijven en bejaardentehuizen. Hij is van mening dat een camerabewakingssysteem in deze centra enorm zou helpen bij het voorkomen van mishandeling en misbruik van bijzonder kwetsbare mensen. Daarom dringt hij er bij het Europees Parlement op aan om Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van persoonsgegevens te herzien en in deze verordening specifieke uitzonderingen op te nemen voor kinderdagverblijven en bejaardentehuizen. Indiener stelt dat de fysieke en mentale onschendbaarheid van kwetsbare personen, zoals kinderen en ouderen, moet prevaleren boven de bescherming van privacy.

Thank you for your support, Alberto Cirio