Bildung

Om videoövervakning för att förhindra övergrepp mot barn och äldre människor

Alberto Cirio
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren uttrycker oro över de många fallen av misshandel och övergrepp på förskolor och ålderdomshem i Italien. Han anser att videoövervakningssystem på dessa inrättningar skulle bidra stort till att förhindra misshandel och övergrepp mot särskilt sårbara individer och uppmanar därför eftertryckligen Europaparlamentet att lägga fram en ändring av förordning (EU) 2016/679 om skydd av personuppgifter för att möjliggöra specifika undantag för förskolor och ålderdomshem. Framställaren hävdar att större hänsyn bör tas till fysisk och psykisk okränkbarhet för sårbara personer, som barn och äldre, än skydd för privatlivet.

Thank you for your support, Alberto Cirio