Handelspolitik

Troolauskiellosta kolme mailia Koillis-Atlantin rannikosta käsittävällä alueella ilman mahdollisuutta poikkeuksiin

Association de Défense des Ressources Marines ( numéro RNA W332021802)
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä vaatii EU:n tason lainsäädäntöä jäsenvaltioiden aluevesillä tapahtuvasta troolauksesta. Hän kritisoi Ranskan alueviranomaisten käytäntöä myöntää poikkeuslupia kolme ensimmäistä mailia Ranskan rannikosta käsittävälle alueelle. Hänen mukaansa nämä poikkeusluvat suosivat etupäässä pohjatroolausta, joka on vähiten kestävä kalastusmenetelmä, koska se vahingoittaa merialuetta ja uhkaa ja heikentää biodiversiteettiä ja elollisia vesiluonnonvaroja. Vetoomuksen esittäjä moittii sitä, että poikkeusluvat ovat yleistyneet kaikissa rannikon departementeissa ja että kanteen nostamista kansallisella tasolla koskevan kahden kuukauden määräajan vuoksi on lähes mahdotonta viedä asiaa korkeimman hallinto-oikeuden käsiteltäväksi.

Thank you for your support, Association de Défense des Ressources Marines ( numéro RNA W332021802)

openPetition international