Handelspolitik

På vegne af Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol, om luftkvalitet i kommunen La Hoya de Buñol-Chiva i Valencia-regionen i Spanien

Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol
13 Supporters 13 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Andrageren anfører, at en cementfabrik, der er ejet af et mexicansk multinationalt selskab i kommunen La Hoya de Buñol-Chiva i Valencia-regionen, har produceret cement i 100 år. I de seneste to årtier har den dog afbrændt forskellige typer af by- og industriaffald (farlige kemiske giftstoffer) som brændstof til cementproduktionen, for derved at spare penge som ellers skulle bruges på konventionelle brændstoffer. Disse ekstremt giftige processer beskrives som "nyttiggørelse af affald". Udover at være skadelige for miljøet, mener andrageren, at disse udgør en tydelig fare for folkesundsheden og forårsager en eksponentiel stigning i lungesygdomme, kræftrelaterede og endokrine sygdomme samt hud- og allergisygdomme for folk i de områder, hvor gasserne fra affaldsforbrændingen udledes.

Thank you for your support, Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol