Handelspolitik

Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol -liikkeen puolesta, Valencian itsehallintoalueella Espanjassa sijaitsevan La Hoya de Buñol-Chivan kunnan ilmanlaadusta

Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol
15 Supporters 15 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että meksikolaisen monikansallisen yrityksen Valencian itsehallintoalueella sijaitsevassa La Hoya de Buñol-Chivan kunnassa omistama sementtitehdas on valmistanut sementtiä 100 vuotta. Se on kuitenkin käyttänyt viimeisten kahden vuosikymmenen aikana erilaista yhdyskunta- ja teollisuusjätettä (vaarallisia ja myrkyllisiä kemiallisia aineita) polttoaineena sementin valmistamiseksi ja säästänyt rahaa, joka sen olisi pitänyt käyttää muussa tapauksessa perinteisiin polttoaineisiin. Näitä äärimmäisen myrkyllisiä prosesseja kuvaillaan ”jätteen hyödyntämiseksi”. Ympäristövahinkojen lisäksi vetoomuksen esittäjä uskoo, että tällainen toiminta on selvästi vaarallista kansanterveydelle ja lisää eksponentiaalisesti keuhkosairauksia, syöpiin liittyviä sairauksia, endokriinisiä sairauksia, ihosairauksia ja allergiasairauksia alueilla, jotka kärsivät jätteenpolttoprosessin yhteydessä päästetyistä kaasuista.

Thank you for your support, Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol