Handelspolitik

Namens het platform voor schone lucht in La Hoya de Buñol (Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol), over de luchtkwaliteit in de gemeente La Hoya de Buñol-Chiva, Valencia, Spanje

Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol
15 Supporters 15 in European Union
  1. Launched 08/11/2019

Indiener verklaart dat in de gemeente La Hoya de Buñol-Chiva (in Valencia) al honderd jaar een cementfabriek staat, die momenteel in eigendom van een Mexicaanse multinational is. De afgelopen twintig jaar heeft deze fabriek verschillende soorten stedelijk en industrieel afval verbrand (gevaarlijke en giftige chemische stoffen) als brandstof om cement te maken, om geld te besparen dat anders aan conventionele brandstoffen zou zijn besteed. Deze uiterst toxische processen worden omschreven als “terugwinning van afval”. Indiener is van mening dat deze activiteiten niet alleen tot milieuschade leiden, maar ook gevaarlijk zijn voor de volksgezondheid, omdat ze een exponentiële groei van kankers en endocriene, dermatologische, allergische en longziekten veroorzaken in de gebieden die aangetast zijn door de gassen die tijdens het afvalverbrandingsproces worden uitgestoten.

Thank you for your support, Plataforma Aire Limpio en la Hoya de Buñol