Zusammenleben

På vegne af 14 klagere, med to underskrifter, om behandlingen af asylansøgere i Bulgarien

Petitioner
30 Supporters 30 in European Union
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren indgiver andragendet på vegne af en gruppe afghanske asylansøgere, der er passeret igennem lukkede og/eller åbne interneringslejre i Bulgarien. Disse asylansøgere blev angiveligt mishandlet og tvunget til at afgive deres fingeraftryk i dette land, hvilket efter andragerens opfattelse udgør en ulovlig praksis, da de på denne måde reelt set anses for at være asylansøgere i Bulgarien mod deres vilje. Andrageren citerer i denne forbindelse Dublinforordningen (604/2013/EU), som fastsætter, hvilket land der er ansvarligt for behandlingen af en asylansøgning. De rapporterer alle om nedværdigende forhold i forbindelse med interneringen: umenneskelig behandling fra sikkerhedstjenestens og vagternes side, manglende tolk under forhør, mangel på mad, ikkeeksisterende sanitære forhold og sågar påståede sager om mord begået af vagterne i de lukkede interneringslejre.

openPetition international