Zusammenleben

För 14 klagande, med två underskrifter, om behandlingen av asylsökande i Bulgarien

O. M.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 5 days

Framställaren inger framställningen för en grupp afganska asylsökande som har passerat stängda och/eller öppna interneringsläger i Bulgarien. Dessa asylsökande hävdas ha behandlats illa och tvingats lämna sina fingeravtryck i det landet, vilket enligt framställarens uppfattning utgör en olaglig handling, eftersom de på det sättet faktiskt anses vara asylsökande i Bulgarien mot sin vilja. Han hänvisar i det avseendet till Dublinförordningen nr 604/2013/EU, som fastställer vilket land som ansvarar för granskningen av asylansökan. De rapporterar alla om förnedrande förhållanden: omänsklig behandling av säkerhetstjänsten och vakterna, brist på tolk under förhör, brist på mat, obefintlig hygien och till och med påstådda fall av mord utförda av vakterna på de stängda interneringslägren.

Thank you for your support, O. M.

openPetition international