Zusammenleben

Namens 14 klagers, met twee handtekeningen, over de behandeling van asielzoekers in Bulgarije

O. M.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Indiener dient het verzoekschrift in namens een groep Afghaanse asielzoekers die in gesloten en/of open detentiekampen in Bulgarije hebben verbleven. Deze asielzoekers zijn blijkbaar mishandeld en ertoe gedwongen om in dit land hun vingerafdrukken te laten nemen, wat zijns inziens een onwettige praktijk is omdat ze aldus tegen hun zin als asielzoekers in Bulgarije worden beschouwd. In dit opzicht citeert hij de Dublin-conventie 604/2013/EU, waarin wordt gesteld welk land verantwoordelijk is voor het behandelen van de asielaanvraag. Allen spreken ze over mensonterende detentieomstandigheden: onmenselijke behandeling door de veiligheidsdiensten en bewakers, gebrek aan een tolk tijdens verhoren, voedseltekort, geen hygiënevoorzieningen en zelfs vermeende gevallen van moorden door de bewakers van de gesloten detentiekampen.

Thank you for your support, O. M.