Zusammenleben

14 valituksen tekijän puolesta, ja kaksi allekirjoittanutta, turvapaikanhakijoiden kohtelusta Bulgariassa

O. M.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä on esittänyt vetoomuksen ryhmän afganistanilaisia turvapaikanhakijoita puolesta, jotka ovat kulkeneet Bulgariassa olevien suljettujen ja/tai avointen säilöönottoleirien kautta. Hän väittää, että näitä turvapaikanhakijoita on pahoinpidelty ja heidät on pakotettu antamaan sormenjälkensä kyseisessä maassa, mikä hänen mukaansa on laiton menettely, koska heidät tällä tavoin todellisuudessa katsotaan vastoin heidän tahtoaan turvapaikanhakijoiksi Bulgariassa. Hän viittaa tässä suhteessa Dublin-asetukseen (Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) N:o 604/2013 kolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistamisesta). Turvapaikanhakijat ovat kaikki kertoneet ihmisarvoa alentavista oloista: turvallisuuspalvelun ja vartijoiden syyllistymisestä epäinhimilliseen kohteluun, tulkin puutteesta kuulusteluissa, ruuan puuttumisesta, surkeista hygieniaoloista ja vieläpä suljettujen säilöönottoleirien vartijoiden syyllistymisestä murhiin.

Thank you for your support, O. M.
pro

contra