Zusammenleben

Over een vermeende schending van de grondrechten van burgers door een Bulgaars wetsvoorstel tot wijziging van het wetboek van strafvordering

Елена Гунчева
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Het verzoekschrift betreft een Bulgaars wetsvoorstel tot wijziging van het wetboek van strafvordering. Indienster beweert dat de voorgestelde wijzigingen zouden uitmonden in een schending van de grondrechten van burgers; hiermee zou namelijk worden toegestaan dat een persoon gedurende 48 uur wordt aangehouden zonder het recht op een telefoongesprek met zijn familieleden. Hetzelfde zou gelden voor kinderen, maar dan voor een tijdsduur van 24 uur. Indienster beklaagt zich erover dat dergelijke wetgeving, met name wat betreft minderjarigen, onaanvaardbaar is en "geheime" aanhoudingen en het gebruik van psychologische druk door de politie zou vergemakkelijken.

Thank you for your support, Елена Гунчева
pro