Zusammenleben

Om en påstået overtrædelse af borgernes grundlæggende rettigheder ved et bulgarsk lovudkast om ændring af strafferetsplejeloven

Елена Гунчева
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andragendet vedrører en bulgarsk lov om ændring af strafferetsplejeloven. Andrageren hævder, at de foreslåede ændringer medfører en overtrædelse af borgernes grundlæggende rettigheder, fordi de ville tillade en persons anholdelse i 48 timer uden at give de anholdte ret til at ringe til deres pårørende. Det samme gælder for børn, men inden for 24 timer. Andrageren klager over, at en sådan lovgivning, især når den anvendes på mindreårige, er uacceptabel og vil fremme "hemmelige" anholdelser og politiets brug af psykisk pres.

Thank you for your support, Елена Гунчева
pro