Zusammenleben

Kansalaisten perusoikeuksien väitetystä rikkomisesta rikosprosessilakia muuttavan Bulgarian lakiluonnoksen vuoksi

Елена Гунчева
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomus koskee Bulgarian lakiehdotusta, jolla muutetaan rikosprosessilakia. Vetoomuksen esittäjä väittää, että ehdotetut muutokset rikkoisivat kansalaisten perusoikeuksia, sillä ne sallisivat henkilön pidättämisen 48 tunniksi ilman että pidätetyllä olisi oikeutta soittaa sukulaisilleen. Sama koskisi myös lapsia, mutta heidän kohdallaan aikaraja olisi 24 tuntia. Vetoomuksen esittäjän mielestä tällaista lainsäädäntöä ei voi hyväksyä etenkään alaikäisten osalta. Lisäksi se helpottaisi salaisia pidätyksiä ja poliisin harjoittamaa psykologista painostusta.

Thank you for your support, Елена Гунчева
pro