Umwelt

Over de invoering van een standaard luchtvervuilingsbadge op EU-niveau en indeling van voertuigen voor verkeersbeperkingen

Arnau Domènech Romero
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener stelt dat Richtlijn 2008/50/EG betreffende luchtkwaliteit en schonere lucht voor Europa geleid heeft tot nationale regels en regelgeving die vaak worden geïmplementeerd via ingewikkelde plaatselijke speciale regels en uitzonderingen, die steeds vaker het wegvervoer in de EU belemmeren.Hij dringt dan ook aan op de invoering van een standaard EU-brede luchtvervuilingsbadge en indeling van voertuigen voor verkeersbeperkingen, hetgeen in zijn ogen de verwarring weg zou nemen en een eind zou maken aan de zware bekeuringen voor automobilisten, en de interne markt ten goede zou komen doordat het het wegvervoer vereenvoudigd.

Thank you for your support, Arnau Domènech Romero