Umwelt

Om införande av en standardiserad EU-märkning för luftföroreningar och klassificering av fordon för trafikbegränsningar

Arnau Domènech Romero
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren hävdar att direktiv 2008/50/EG om luftkvalitet och renare luft i Europa har resulterat i nationella bestämmelser och föreskrifter som ofta genomförs genom komplexa lokala särskilda föreskrifter och undantag och i allt större utsträckning stör vägtransporterna inom EU. Därför efterlyser han en standardiserad EU-märkning för luftföroreningar och klassificering av fordon för trafikbegränsningar, vilket enligt honom skulle motverka förvirring och höga böter för bilister och stärka den inre marknaden genom att göra vägtransporterna enklare.

Thank you for your support, Arnau Domènech Romero