Handelspolitik

Over de beschikbaarheid van uniforme informatie over diensten voor openbaar vervoer in de hele EU

Miguel Angel Alvarez Cabrerizo
  1. Launched 17/01/2020

Indiener beklaagt zich erover dat EU-burgers geen toegang hebben tot EU-brede uniforme informatie over diensten voor openbaar personenvervoer. Hoewel websites en mobiele apps van vervoersondernemingen of lokale overheden informatie bevatten over plattegronden en dienstregelingen van het openbaar vervoer, wijst indiener erop dat deze informatie moeilijk te vinden of te begrijpen is wanneer men van de ene EU-lidstaat naar de andere verhuist. Hij stelt daarom voor dat ondernemingen voor openbaar vervoer in de EU moeten worden aangemoedigd om gebruik te maken van een gemeenschappelijke standaardopmaak wanneer ze informatie over de plattegronden en dienstregelingen van het openbaar vervoer publiceren, en dat EU-burgers toegang moeten hebben tot een gemeenschappelijke bron van informatie over diensten voor openbaar vervoer in de hele EU. Ten slotte is indiener van mening dat EU-middelen onvoldoende zijn gebruikt voor dit doel.

Thank you for your support, Miguel Angel Alvarez Cabrerizo