Handelspolitik

Koko EU:ssa saatavilla olevia julkisia liikennepalveluita koskevista yhtenäisistä tiedoista

Miguel Angel Alvarez Cabrerizo
  1. Launched 17/01/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että EU:n kansalaiset eivät saa yhtenäistä tietoa EU:ssa saatavilla olevista julkisista henkilöliikennepalveluista. Hän korostaa, että vaikka joko liikenneyhtiöiden tai paikallisviranomaisten verkkosivut ja mobiilisovellukset sisältävät tietoa julkisen liikenteen kartoista ja aikatauluista, näitä tietoja on vaikea löytää tai ymmärtää matkustettaessa yhdestä EU:n jäsenvaltiosta toiseen. Näin ollen hän ehdottaa, että EU:ssa toimivia julkisia liikenneyhtiöitä kannustetaan käyttämään vakioituja esitysmuotoja, kun ne julkaisevat tietoa julkisen liikenteen kartoista ja aikatauluista, ja että EU:n kansalaisilla olisi oltava pääsy yhteiseen tietolähteeseen EU:n alueella tarjottavista julkisista liikennepalveluista. Vetoomuksen esittäjä katsoo myös, ettei EU:n varoja ole käytetty riittävästi tähän tarkoitukseen.

Thank you for your support, Miguel Angel Alvarez Cabrerizo