Handelspolitik

Om ensartede oplysninger om offentlige transporttjenester i hele EU

Miguel Angel Alvarez Cabrerizo
  1. Launched 17/01/2020

Andrageren klager over, at EU-borgere ikke har adgang til ensartede oplysninger om offentlig personbefordring, der er tilgængelige i hele EU. Selv om websteder og mobilapplikationer, der leveres af enten transportvirksomheder eller lokale myndigheder, indeholder oplysninger om kort over den offentlige transport og køreplaner, påpeger han, at disse oplysninger er vanskelige at finde eller forstå, når de flytter fra en EU-medlemsstat til en anden. Han foreslår derfor, at offentlige transportselskaber i EU tilskyndes til at anvende fælles standardformater, når de offentliggør oplysninger om kort over offentlig transport og køreplaner, og at EU-borgere bør have adgang til en fælles kilde til information om offentlige transporttjenester i hele EU. Endelig mener andrageren, at EU-midler ikke er blevet anvendt tilstrækkeligt til dette formål.

Thank you for your support, Miguel Angel Alvarez Cabrerizo