Tiere

Om transport af levende dyr i EU og i tredjelande

E. P.
  1. Launched 08/11/2019
  5. decision

Andrageren henviser til flere rapporter fra de tyske medier, der viser de forfærdelige forhold, under hvilke dyr bliver transporteret fra EU-medlemsstater til tredjelande, og under hvilke de derpå slagtes. Han anfører, at transport af dyr på denne måde er i modstrid med EU's etiske grundprincipper. Andrageren anmoder om et øjeblikkeligt forbud mod transport af levende dyr til tredjelande og om strengere kontrol ved Unionens indre grænser. Han understreger behovet for at overholde dyrenes behørige rejse- og hviletider og henviser til, at trækdyr også skal behandles med omsorg og respekt, på en måde der afspejler artens behov.

Thank you for your support, E. P.