Tiere

Elävien eläinten kuljetuksista EU:ssa ja kolmansissa maissa

E. P.
  1. Launched 08/11/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä lainaa useita saksalaisten tiedotusvälineiden raportteja, joissa osoitetaan järkyttävät olosuhteet, joissa eläimiä kuljetetaan EU:n jäsenvaltioista kolmansiin maihin ja joissa ne sen jälkeen teurastetaan. Hänen mukaansa eläinten kuljettaminen tällä tavoin on vastoin EU:n perustavaa laatua olevia eettisiä periaatteita. Vetoomuksen esittäjä kehottaa kieltämään välittömästi elävien eläinten kuljetukset kolmansiin maihin ja tehostamaan tarkastuksia unionin rajoilla. Hän korostaa tarvetta noudattaa myös asianmukaisia eläinten matkustus- ja lepoaikoja ja huomauttaa lisäksi, että työeläimiä on kohdeltava huolellisesti ja kunkin lajin tarpeita kunnioittaen.

Thank you for your support, E. P.