Tiere

Over het vervoer van levende dieren in de EU en in derde landen

E. P.
  1. Launched 08/11/2019
  5. decision

Indiener verwijst naar verschillende berichten in de Duitse media over de afschuwelijke omstandigheden waarin dieren uit EU-lidstaten naar derde landen worden vervoerd en waarin zij vervolgens in die landen geslacht worden. Hij stelt dat het vervoer van dieren op deze wijze in strijd is met de ethische grondbeginselen van de EU. Indiener vraagt een onmiddellijk verbod op het vervoer van levende dieren naar derde landen en strengere grenscontroles binnen de Unie. Hij benadrukt dat de juiste reis- en rusttijden voor de dieren nageleefd moeten worden, en benadrukt dat ook werkdieren met zorg en respect behandeld moeten worden, in overeenstemming met de behoeften van hun soort.

Thank you for your support, E. P.