Umwelt

Brinduse Oana
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Andrageren modsætter sig opførelsen af et deponeringsanlæg nær landsbyen Lăpușel i Rumænien, idet hun hævder, at det vil forurene miljøet og bringe de lokale beboeres helbred i fare. Hun hævder, at der er foretaget betydelige investeringer i et deponeringsanlægsprojekt i den nærliggende landsby Sârbi, i Fărcașa kommune, og mener, at regionen vil være bedre tjent med, at sidstnævnte projekt blev færdiggjort, i stedet for at starte et nyt i nærheden af hendes landsby. Andrageren påpeger også, at deponeringsanlægsprojekt i Lăpușel tidligere var blevet standset efter modstand fra lokalbefolkningen, men at det med vilje blev genoptaget under covid-19-nedlukningen, hvor folk ikke kunne protestere mod det.

Thank you for your support, Brinduse Oana

openPetition international