Umwelt

Brinduse Oana
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Framställaren motsätter sig uppförandet av en deponi i närheten av byn Lăpușel i Rumänien, och hävdar att det skulle förorena miljön och äventyra lokalbefolkningens hälsa. Hon hävdar att en betydande investering gjordes i ett deponiprojekt i den närliggande byn Sârbi, i kommunen Fărcașa, och menar att regionen skulle bättre gynnas om detta projekt avslutades i stället för att man startar ett nytt projekt i närheten av hennes by. Framställaren påpekar också att deponiprojektet i Lăpușel tidigare hade stoppats efter det att den lokala befolkningen motsatte sig det, men att det avsiktligt återupptogs under nedstängningen i samband med covid-19, då folket inte kunde protestera mot det.

Thank you for your support, Brinduse Oana

openPetition international