Environment

Over het stopzetten van een project voor een stortplaats in Lăpușel, Roemenië

Indienster kant zich tegen de bouw van een stortplaats in de buurt van het dorp Lăpușel in Roemenië en stelt dat de stortplaats het milieu zou vervuilen en de gezondheid van de plaatselijke bevolking in het gedrang zou brengen. Volgens haar is er al aanzienlijk geïnvesteerd in een project voor een stortplaats in het nabijgelegen dorp Sârbi, van de gemeente Fărcașa, en zou de regio er meer baat bij hebben als dat laatste project wordt voltooid, in plaats van een nieuw project te starten in de buurt van haar dorp. Indienster wijst er bovendien op dat het project voor een stortplaats in Lăpușel al eens was stopgezet nadat de plaatselijke bevolking zich ertegen had verzet, maar dat het met opzet tijdens de COVID-19-lockdown opnieuw is opgestart, toen de bevolking er niet tegen kon protesteren.