Handelspolitik

Om restriktiv fortolkning af støtteberettigelsen for produkter, der kommer fra frøer, i henhold til Den Europæiske Hav- og Fiskerifond

Paula Echenique
  1. Launched November 2019

Andrageren ønsker, at frøer og andre fiskevarer og akvakulturprodukter skal kunne anses som berettigede til støtte i henhold til forordning (EU) nr. 508/2014 om Den Europæiske Hav- og Fiskerifond, navnlig den støtte, der er omhandlet i artikel 48 om produktive investeringer i akvakultur og artikel 69 vedrørende forarbejdning af fiskevarer og akvakulturprodukter. Andrageren opfordrer også til en ajourføring af bilag I til forordning (EU) nr. 1379/2013 om den fælles markedsordning for fiskevarer og akvakulturprodukter og til en udvidelse af bestemmelserne heri til ligeledes at omfatte alle ferskvands- og saltvandsorganismer som defineret i forordning (EU) nr. 1380/2013 om den fælles fiskeripolitik.

Thank you for your support, Paula Echenique