Om restriktiv tolkning när det gäller berättigande till finansiering från Europeiska havs- och fiskerifonden för produkter som härstammar från grodor

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Framställaren vill att grodor och andra fiskeri- och vattenbruksprodukter ska betraktas som stödberättigade i enlighet med förordning (EU) nr 508/2014 om Europeiska havs- och fiskerifonden, särskilt de som avses i artikel 48 om produktiva investeringar i vattenbruk och artikel 69 om beredning av fiskeri- och vattenbruksprodukter. Framställaren efterfrågar också en uppdatering av bilaga I till förordning (EU) nr 1379/2013 om den gemensamma marknadsordningen för fiskeri- och vattenbruksprodukter, som utvidgar bestämmelserna till att omfatta alla sötvattens- och saltvattenorganismer som definieras i förordning (EU) nr 1380/2013 om den gemensamma fiskeripolitiken.