Versorgung

Om lovligheden af artikel 417 i den bulgarske civilproceslov og påståede krænkelser af forbrugerrettigheder i retssager om betalingsordrer i Bulgarien

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren opfordrer til at undersøge en fogeds handlinger i henhold til artikel 417 i den bulgarske civilproceslov, som efter hans mening kan være ulovlige, og til at indlede en disciplinærsag og fastlægge fogedens strafansvar. Europa-Parlamentet har modtaget adskillige klager om dette spørgsmål fra andre bulgarske borgere, der påstår, at de bulgarske retslige procedurer i henhold til artikel 417 i den bulgarske civilproceslov er ensidige, og at forbrugerne ikke får mulighed for at forsvare sig i retten, hvor afgørelserne udelukkende er baseret på långiverens krav med hensyn til lånets eksistens og størrelse. Andrageren foreslår også, at Parlamentet udøver sin ret til indirekte initiativ i forhold til artikel 435, stk. 2, i den bulgarske civilproceslov. Andrageren hævder, at fogeden har krænket deres ejendomsret og tilsidesat loven og den bulgarske højesterets praksis.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra