Versorgung

Bulgarian siviiliprosessilain 417 artiklan lainmukaisuudesta sekä väitetystä kuluttajan oikeuksien rikkomisesta maksamismääräysmenettelyissä Bulgariassa

Petitioner
8 Supporters 8 in European Union
Collection finished
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä vaatii tutkintaa haastemiehen toimista Bulgarian siviiliprosessilain 417 artiklan mukaisesti, jonka hän epäilee olevan lainvastainen, sekä kurinpidollisten menettelyjen aloittamiseksi ja haastemiehen rikosoikeudelliseen vastuuseen saattamiseksi. Euroopan parlamentti on vastaanottanut useita kanteluita tästä aiheesta muilta Bulgarian kansalaisilta, joissa väitetään, että Bulgarian siviiliprosessilain 417 artiklan mukaiset Bulgarian oikeudelliset menettelyt ovat yksipuolisia eikä kuluttajille anneta mahdollisuutta puolustaa itseään tuomioistuimessa, jossa päätökset perustuvat ainoastaan lainanantajan väitteisiin lainan olemassa olosta ja lainan määrästä. Vetoomuksen esittäjä ehdottaa myös, että parlamentti käyttäisi epäsuoraa aloiteoikeuttaan Bulgarian siviiliprosessilain 435 artiklan 2 kohtaan liittyen. Hän väittää, että haastemies on väärinkäyttänyt heidän tekijänoikeuksiaan ja toiminut epäkunnioittavasti lakia ja Bulgarian korkeinta oikeutta kohtaan.