Gesundheit

Om en anmodning om midler til finansiering af biomedicinsk forskning i myalgisk encephalomyelitis

Evelien Van Den Brink
2.967 Supporters 2.967 in Europäische Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Andrageren henviser til sin dårlige helbredstilstand, der skyldes, at hun lider af myalgisk encephalomyelitis (ME). Denne sygdom, der undertiden kaldes kronisk træthedssyndrom, er en ødelæggende kronisk sygdom, der forårsager forstyrrelser i hhv. nerve-, immun-, hormon- og stofskiftesystemet. Andrageren anfører, at ME rammer omkring to millioner EU-borgere med deraf følgende enorme økonomiske og samfundsmæssige omkostninger, som derfor udgør en skjult offentlig sundhedskrise. Andrageren opfordrer de europæiske institutioner til at stille tilstrækkelige midler til rådighed til biomedicinsk forskning i ME med henblik på at udvikle en diagnostisk test og gennemføre kliniske forsøg samt finde en effektiv behandling af denne invaliderende sygdom.

Thank you for your support, Evelien Van Den Brink