Gesundheit

Over een verzoek om financiering voor biomedisch onderzoek naar myalgische encefalomyelitis

Evelien Van Den Brink
2.965 Supporters 2.965 in Europäische Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Indienster noemt haar zwakke gezondheid. Zij lijdt aan myalgische encefalomyelitis. Deze ziekte, die ook wel chronisch-vermoeidheidssyndroom wordt genoemd, is een vernietigende chronische ziekte die leidt tot een verstoring van het zenuw-, immuun, hormoon- en stofwisselingssysteem. Indienster stelt dat ongeveer twee miljoen EU-burgers aan myalgische encefalomyelitis lijden, met zeer hoge financiële en maatschappelijke kosten, waardoor deze ziekte een verborgen volksgezondheidscrisis vormt. Indienster roept de Europese instellingen op om voldoende fondsen beschikbaar te stellen voor biomedisch onderzoek naar myalgische encefalomyelitis, met het oog op de ontwikkeling van een diagnostische test, klinische proeven en effectieve behandelingen voor deze ziekte die tot invaliditeit leidt.

Thank you for your support, Evelien Van Den Brink