Gesundheit

Pyynnöstä rahoittaa biolääketieteellistä tutkimusta myalgisesta enkefalomyeliitistä

Evelien Van Den Brink
2.968 Supporters 2.968 in Europäische Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 5 weeks

Vetoomuksen esittäjä viittaa heikkoon terveydentilaansa, sillä hän kärsii myalgisesta enkefalomyeliitistä (ME). Krooniseksi väsymysoireyhtymäksi kutsuttu tauti on tuhoisa krooninen sairaus, joka aiheuttaa hermoston, immuuni- ja endokriinijärjestelmän sekä aineenvaihduntajärjestelmän toimintahäiriöitä. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että ME:stä kärsii arviolta kaksi miljoonaa EU:n kansalaista, sairaus aiheuttaa suuria taloudellisia ja yhteiskunnallisia kustannuksia ja on näin ollen piilevä kansanterveyskriisi. Vetoomuksen esittäjä pyytää EU:n toimielimiä kohdistamaan riittävästi varoja ME:n biolääketieteellistä tutkimusta varten, jotta voidaan kehittää diagnostinen testi, kliinisiä kokeita ja tehokkaita hoitoja tätä vammauttavaa sairautta vastaan.

Thank you for your support, Evelien Van Den Brink