Handelspolitik

Om ændringer af den italienske færdselslov vedrørende brugen af køretøjer, der er indregistreret i udlandet

F. C.
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren henviser til en nylig ændring af den italienske færdselslov, der forbyder personer bosiddende i Italien (personer, som har været der i mere end 60 dage) at føre køretøjer, der er indregistreret i andre medlemsstater (med undtagelse af dem, der lejes, leases eller lånes). Ifølge andrageren er det nedfældet i den relevante lov, at når den nye bestemmelse overtrædes, kan ikke kun lovovertræderen pålægges en bøde, men køretøjet og køretøjets papirer kan konfiskeres, hvorved ejeren tvinges til at foretage et hækkeløb gennem det italienske bureaukrati. Andrageren opfordrer EU-institutionerne til at vedtage en holdning om de pågældende reglers forenelighed med det indre marked, regler, som han hævder udgør direkte eller indirekte forskelsbehandling for så vidt angår den frie bevægelighed for varer og personer.

Thank you for your support, F. C.