Handelspolitik

Italian liikennesääntöjen muutoksista, jotka koskevat ulkomailla rekisteröityjen autojen käyttöä

F. C.
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä viittaa äskettäin tehtyyn Italian liikennesääntöjen muutokseen, jossa Italiassa asuvilta henkilöiltä (jotka ovat oleskelleet siellä yli 60 päivää) kielletään ajaminen muissa jäsenvaltioissa rekisteröidyillä ajoneuvoilla (lukuun ottamatta vuokrattuja, liisattuja tai lainattuja ajoneuvoja). Vetoomuksen esittäjän mukaan kyseisessä laissa säädetään, että jos uutta sääntöä rikotaan, syyllinen voi saada sakkoja, mutta ajoneuvo ja ajoneuvon asiakirjat voidaan takavarikoida, mikä pakottaa omistajan ponnistelemaan Italian byrokratian viidakossa. Vetoomuksen esittäjä pyytää EU:n toimielimiä ottamaan kantaa näiden sääntöjen soveltuvuuteen sisämarkkinoille, joiden hän katsoo olevan suoraa tai välillistä syrjintää tavaroiden ja henkilöiden vapaan liikkuvuuden alalla.

Thank you for your support, F. C.