Handelspolitik

Over wijzigingen aan het Italiaanse verkeersreglement inzake het gebruik van in het buitenland ingeschreven voertuigen

F. C.
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener verwijst naar een recente wijziging van het Italiaanse verkeersreglement, waardoor het inwoners van Italië (die al meer dan zestig dagen in het land zijn) wordt verboden met voertuigen te rijden die in een andere lidstaat zijn ingeschreven (met uitzondering van huur-, lease- of leenvoertuigen). Volgens indiener is in de desbetreffende wet vastgesteld dat overtreding van de nieuwe regel niet alleen tot een boete kan leiden, maar er ook voor kan zorgen dat het voertuig en de voertuigdocumenten in beslag worden genomen, waardoor de eigenaar zich door de Italiaanse bureaucratie heen moet worstelen. Indiener vraagt de Europese instellingen om een standpunt in te nemen over de vraag of de desbetreffende regels verenigbaar zijn met de interne markt, aangezien zij volgens hem directe of indirecte discriminatie inhouden op het gebied van het vrije verkeer van goederen en personen.

Thank you for your support, F. C.