Verwaltung

Og tre medunderskrivere, om anklagemyndighedens påståede manglende uafhængighed i Polen

Małgorzata Rosłońska
Collection finished
  1. Launched April 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren erklærer, at der siden 2016 har eksisteret forbindelser mellem to polske myndigheder som følge af reformer gennemført af de regerende politiske grupperinger. De myndigheder, der er tale om, er anklagemyndigheden og justitsministeren. Andrageren mener, at den nye lov om anklagemyndigheden giver politikere mulighed for at påvirke offentlige anklageres aktiviteter og udøve politisk kontrol (hun hævder, at anklagemyndigheden anvender strengere kriterier i forbindelse med personer, der er kritiske over for regeringspartiet, end i forbindelse med dem, der er støtter partiet eller har politiske forbindelser til det, og at retsforfølgelse indledes eller afbrydes af politiske grunde snarere end af retlige grunde). Andrageren mener, at denne situation er i strid med de rettigheder, der følger af chartret om grundlæggende rettigheder, den europæiske menneskerettighedskonvention og TEUF.

Thank you for your support, Małgorzata Rosłońska

openPetition international