Finanzen

Namens Financial Fraud Victims International, over maatregelen ter bestrijding van online-investeringsfraude

Financial Fraud Victims International
  1. Launched December 2019

Indienster wijst op het groeiende aantal slachtoffers van online-investeringsfraude en de afwezigheid van een adequate rechtshandhavingsrespons met betrekking tot deze ernstige golf van cybercriminaliteit. Indienster stelt een aantal maatregelen voor om burgers te beschermen en criminelen te vervolgen, zoals: een grotere verantwoordingsplicht voor banken, strengere protocollen voor het openen van nieuwe rekeningen, strengere regels voor de verificatie van domeinproviders, een uitbreiding van de bevoegdheden van de politie in fraudezaken en een verbeterde samenwerking tussen rechtshandhavingsinstanties. Indienster stelt ook voor om tot strengere internationale juridische overeenkomsten te komen om de vervolging van cyberfraudeurs over nationale grenzen heen te vergemakkelijken en relevante uitspraken te doen naleven.

Thank you for your support, Financial Fraud Victims International