Finanzen

Financial Fraud Victims International -ryhmän puolesta, toimenpiteistä verkossa tehtävien sijoituspetosten torjumiseksi

Financial Fraud Victims International
  1. Launched December 2019

Vetoomuksen esittäjä korostaa verkossa tehtävien sijoituspetosten uhriksi joutuneiden henkilöiden määrän kasvua ja sitä, että lainvalvojat eivät ole puuttuneet riittävällä tavalla tähän vakavaan kyberrikollisuuden aaltoon. Vetoomuksen esittäjä ehdottaa useita toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on suojella kansalaisia ja asettaa rikolliset syytteeseen. Esimerkiksi: pankkien vastuun lisääminen, tiukemmat määräykset uusien tilien avaamiselle, tiukemmat säännöt verkkotunnusten varmentamiselle, poliisin toimivallan lisääminen petosasioissa ja lainvalvontaviranomaisten välisen yhteistyön tehostaminen. Vetoomuksen esittäjä ehdottaa myös tiukempien kansainvälisten oikeudellisten sopimusten tekemistä, jotta kyberympäristössä toimivat petostentekijät voidaan saada helpommin kiinni kansallisten rajojen ulkopuolella ja jotta asiaankuuluvat tuomiot voidaan panna täytäntöön.

Thank you for your support, Financial Fraud Victims International