Gesundheit

Namens Alpe Adria Green, over problemen veroorzaakt voor vervuiling door een staalfabriek in de provincie Triëste (Italië)

E. P.
0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener maakt zich zorgen over de grote gevaren voor de menselijke gezondheid en het milieu ten gevolg van de vervuiling door een staalfabriek in Servola, in de provincie Triëste, waar klaarblijkelijk de maximumwaarden voor benzeen, PM 10 en PAH worden overschreden. Hij geeft verder aan dat het gevaarlijke afval dat in de omgeving wordt gestort tot verontreiniging van de bodem, het grondwater en het zeewater leidt. Hij beklemtoont dat de toepassing van het voorzorgsbeginsel essentieel is daar waar het gaat om de bescherming van de menselijke gezondheid en het milieu in Europa. Tot slot dringt hij aan op het starten van procedures tegen Italië vanwege inbreuken op EU-wetgeving.

Thank you for your support, E. P.