Gesundheit

”Alpe Adria Green” -järjestön puolesta, ongelmista, jotka johtuvat Triesten maakunnassa Italiassa sijaitsevan terästehtaan aiheuttamasta saastumisesta

E. P.
0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä ilmaisee huolensa Triesten maakunnassa Servolassa sijaitsevan terästehtaan saasteiden ihmisten terveydelle ja ympäristölle aiheuttamasta vakavasta vaarasta. Alueella on ilmeisesti ylitetty bentseenille, PM10-hiukkasille ja monirenkaisille aromaattisille hiilihydraateille asetetut ylärajat. Vetoomuksen esittäjä huomauttaa myös, että lähistölle dumpatut vaaralliset jätteet saastuttavat maaperää, pohjavesiä ja merialuetta. Hän korostaa, että ennalta varautumisen periaatteen soveltaminen on olennaisen tärkeää kansanterveyden ja ympäristönsuojelun kannalta Euroopassa. Lopuksi hän kehottaa käynnistämään unionin lainsäädännön noudattamatta jättämistä koskevan menettelyn Italiaa vastaan.

Thank you for your support, E. P.