Gesundheit

For "Alpe Adria Green", om problemer forårsaget af forurening fra et stålværk i provinsen Trieste (Italien)

E. P.
0 Supporters 0 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren udtrykker bekymring over den alvorlige fare for menneskers sundhed og miljøet, som forårsages af forurening fra en stålfabrik i Servola i provinsen Trieste, hvor de øvre grænser for benzen, PM10 og polycykliske aromatiske kulbrinter (PAH) tilsyneladende er overskredet. Han påpeger også, at farligt affald, der er deponeret i nærheden, forårsager jord-, grundvands- og havforurening. Han understreger, at anvendelse af forsigtighedsprincippet er afgørende, når det drejer sig om folkesundheden og miljøbeskyttelse i Europa. Endelig opfordrer han til, at der indledes en procedure mod Italien for overtrædelse af EU-lovgivningen.

Thank you for your support, E. P.