Handelspolitik

Namens Agencia Comunicación y Género S.L., over de nodige maatregelen tegen pesten, bedreigingen of laster van gebruikers van digitale portalen en platforms

Leon Fernando Del Canto Gonzalez
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener klaagt in een zeer gedetailleerde brief over een zorgwekkende toename van situaties waarin gebruikers van sociale netwerken, met name vrouwen en kinderen, worden bedreigd, gepest en belasterd. Indiener wijst erop dat de autoriteiten van de EU-lidstaten niet doeltreffend reageren op deze situaties en dat digitale portalen en platforms niet met de nodige zorgvuldigheid te werk gaan bij het beheer van vermeende criminele inhoud. Indiener klaagt ook over het feit dat de managementbedrijven van sociale-medianetwerken inbreuk plegen op het reguleringskader betreffende het Handvest van de grondrechten, de bescherming van deze rechten op het internet en de specifieke regelgeving voor consumenten binnen de EU. Hij meldt ook het toenemende aantal anonieme profielen met een pestende toon en het gebrek aan effectieve en toegankelijke protocollen en procedures waardoor gebruikers een einde kunnen maken aan dergelijke aanvallen. Sociale netwerken hebben een gebrek aan toezicht ter verdediging van gebruikers en mechanismen voor conflictoplossing. Indiener verzoekt het Europees Parlement een duidelijk standpunt in te nemen over de schending van het recht van de Europese Unie en, indien nodig, over de ontwikkeling van wetgevende maatregelen om de situatie te verhelpen. Hij stelt ook voor daartoe een werkgroep op te richten binnen het Europees Parlement.

Thank you for your support, Leon Fernando Del Canto Gonzalez
pro