Construction

For Građanska inicijativa za čisti okoliš MO Srednja Strana, Solin, om påståede uregelmæssigheder i et projekt finansieret af EU's Samhørighedsfond

Andrageren anfører, at fonden for miljø- og energieffektivitet i Kroatien har accepteret og godkendt en ansøgning vedrørende et projekt for byen Solin, til trods for at dette projekt ikke var i overensstemmelse med retningslinjerne for projekters dimensioner og værdi. Efter andragerens mening er placeringen af ophugningsværftet i det indsendte projekt uhensigtsmæssig: ved siden af to legepladser og et idrætsanlæg. Desuden blev borgerne ikke informeret om beliggenheden og kunne ikke deltage i den offentlige debat, fordi de lokale myndigheder havde valgte denne placering vilkårligt og uden at høre eksperter. En bønskrivelse fra borgerne med 498 underskrifter - over 70 % af de voksne i beboelsen - hvori de anmodede om flytning af ophugningsanlægget til et bedre egnet sted (der er 5-6 andre egnede placeringer i byen), blev afvist.