Bauvorhaben

Građanska inicijativa za čisti okoliš MO Srednja Strana, Solin -aloitteen puolesta, EU:n koheesiorahastosta rahoitetun hankkeen yhteydessä esiintyneistä väitetyistä väärinkäytöksistä

Građanska inicijativa za čisti okoliš MO Srednja Strana, Solin
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched December 2019

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että Kroatian ympäristö- ja energiatehokkuusrahasto otti käsiteltäväksi ja hyväksyi Solinin kaupunkia koskevan hankehakemuksen, vaikka kyseinen hanke ei ollut hankkeiden laajuutta ja arvoa koskevien suositusten mukainen. Vetoomuksen esittäjän mielestä hankkeeseen kuuluvan kierrätyspisteen sijainti ei ole asianmukainen, sillä sen vieressä on kaksi lasten leikkipuistoa ja urheiluseuran kenttä. Kansalaisille ei myöskään tiedotettu sijainnin valinnasta, eivätkä he näin ollen voineet osallistua julkiseen keskusteluun, koska paikallisviranomaiset valitsivat sijainnin sattumanvaraisesti asiantuntijoita kuulematta. Kierrätyspisteen sijainti pyydettiin siirtämään sopivampaan paikkaan (kaupungissa on viidestä kuuteen tähän soveltuvaa sijaintia) vetoomuksella, jonka oli allekirjoittanut 498 kansalaista (yli 70 prosenttia asutusalueen aikuisista), mutta vetoomus hylättiin.

Thank you for your support, Građanska inicijativa za čisti okoliš MO Srednja Strana, Solin