Gesundheit

For "Citizens' Anti-Crisis Team (Not Through the City)", om et projekt om opførelse af en østlig del af omfartsvejen ved Warszawa

Stowarzyszenie
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 8 months

Andrageren hævder på vegne af "Citizens' Anti-Crisis Team (Not Through the City)", at der er sket en tilsidesættelse af retten til effektiv domstolsprøvelse og til at få adgang til en upartisk domstol, for så vidt som at et nationalt administrativt organ i anden instans har afvist at undersøge en klage fra beboere over en afgørelse om tildeling af miljøgodkendelser til et projekt, der trådte i kraft med øjeblikkelig virkning. Det drejer sig om, at en investor, nemlig generaldirektoratet for nationale veje og motorveje (den officielle forkortelse er GDDKiA), vil opføre den østlige del af omfartsvejen ved Warszawa. Man har valgt den "grønne" byggemetode, der i modsætning til den oprindelige "røde" metode vil kunne forårsage uoprettelige skader på miljøet, og indbyggerne i de byer og bebyggelser, som den nye vej kommer til at gå gennem, har oven i købet ikke givet deres samtykke til denne variant. For det første vil en pludselig ændring af motorvejens udformning få konsekvenser for distriktets fysiske planlægning, for det andet er en sådan ændring ikke i overensstemmelse med de langsigtede udviklingsplaner, og for det tredje vil ændringen føre til, at et værdifuldt naturskovområde ved navn "Milowy Las" ødelægges.

Thank you for your support, Stowarzyszenie

openPetition international