Gesundheit

Namens het burgercrisisteam “Not Through the City”, over een project voor de aanleg van een oostelijk deel van de stadsring om Warschau

Stowarzyszenie
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 8 months

Indiener maakt namens het burgercrisisteam “Not Through the City” melding van een schending van het recht op een doeltreffende voorziening in rechte en toegang tot een onpartijdig gerecht, namelijk de weigering van een nationale overheidsinstantie van de tweede graad om de beroepen van de bewoners te onderzoeken tegen een beslissing over de afgifte van milieuvergunningen voor een project, dat onmiddellijk uitvoerbaar is gemaakt. Het betreft de aanleg van het oostelijke deel van de stadsring om Warschau door een investeerder, namelijk het directoraat-generaal voor nationale wegen en snelwegen (officiële afkorting GDDKiA). De gekozen “groene” bouwoptie zou, in tegenstelling tot de oorspronkelijke “rode” optie, onherstelbare schade aan het milieu kunnen aanrichten. Bovendien hebben de inwoners van de steden en woongebieden waar deze weg zou worden aangelegd, geen toestemming gegeven voor deze variant. Een plotselinge verandering in het ontwerp van de snelweg zal gevolgen hebben voor de ruimtelijke ordening van het district. De verandering is niet in overeenstemming met de ontwikkelingsplannen voor de lange termijn en zal bovendien leiden tot de vernietiging van het waardevolle natuurlijke bosgebied met de naam “Milowy Las”.

Thank you for your support, Stowarzyszenie

openPetition international