Gesundheit

Kansalaisten kriisintorjuntaryhmän (Not Through the City) puolesta, Varsovan ohikulkutien itäisen osuuden rakentamista koskevasta hankkeesta

Stowarzyszenie
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 8 months

Vetoomuksen esittäjä vetoaa kansalaisten kriisintorjuntaryhmän (Not Through the City) puolesta siihen, että oikeutta tehokkaisiin oikeussuojakeinoihin ja oikeutta saada asiansa käsitellyksi riippumattomassa tuomioistuimessa on loukattu, kun kansallisessa toisen asteen hallintoelimessä on kieltäydytty tutkimasta asukkaiden valituksia, jotka koskevat välittömästi täytäntöönpanokelpoista päätöstä ympäristöluvan myöntämisestä tietylle hankkeelle. Hanke koskee Varsovan kaupungin ohikulkutien itäisen osuuden rakentamista investoijana olevan kansallisten maanteiden ja moottoriteiden pääosaston (virallinen lyhenne GDDKiA) toimesta. Rakennustöitä varten valittu ”vihreäksi” kutsuttu vaihtoehto voisi aiheuttaa peruuttamattomia ympäristövahinkoja toisin kuin alkuperäinen ”punaiseksi” kutsuttu vaihtoehto. Niiden kaupunkien ja asutuskeskusten asukkaat, joiden kautta ohikulkutien on tarkoitus kulkea, eivät myöskään ole antaneet suostumustaan tälle vaihtoehdolle. Moottoritiesuunnitelman äkillinen muuttaminen vaikuttaa seudun aluesuunnitteluun, eikä muutos vastaa pitkän aikavälin kehityssuunnitelmia. Lisäksi se tuhoaa arvokkaan ”Milowy Las” luonnonmetsäalueen.

Thank you for your support, Stowarzyszenie

openPetition international